GYIK - Gyakran ismétlődő kérdések

Matracokkal kapcsolatos kérdések:

Megérkezett a vákuumcsomagolt matrac, most mi a teendőm vele?

  • Minden matracunk összegöngyölve, vákuumos csomagolásban érkezik, ezért kérem ne használja azonnal, hanem a következőket tartsa be: Helyezze a csomagolást ágyrácsra vagy vízszintes felületre. Óvatosan vágja fel és távolítsa el a vákuumos csomagolást. FIGYELEM, ne sértse meg a matrachuzatot éles tárggyal. A matrac 48-72 óra alatt nyeri vissza eredeti formáját. A legjobb, ha a matracot nem egyből az ágyba helyezik, hanem egy vízszintes felületre, mondjuk a padlóra, hogy ki tudja rúgni magát az eredeti méretére. Ne használja korábban. A megadott idő eltelte előtt a matracra ne lépjen, ne feküdjön, vagy ne terhelje meg, különben károsíthatja külalakját, működőképességét és nagyságát. Bővebb információkat ITT talál.

Milyen a megfelelő ágy, amelyben a matracok nem deformálódnak?

  • A matracokat nem ajánlott ágykeret/oldalkeret nélküli ágyra helyezni. Főleg a rugós és táskarugós matracoknál ügyeljen arra, hogy az oldalkeret körülölelje (4 oldalról) a matrac magasságának 40 - 60 %-át. Az utasítás be nem tartása a matrac tartós deformációját okozhatja és ebben az esetben nem érvényes a jótállás.

Milyen a megfelelő ágyrács?

  • Az ágyrácsnak, a matrac típusától függően, rugalmas vagy szilárd lamellásnak kell lennie. A rugós/táskarugós matracok esetében a lamellák közötti távolságnak nem szabad meghaladnia a 30-60 millimétert, más matracoknál ez a távolság 50-60 milliméter között mozoghat.

Meg kell fordítani időnként a matracokat?

  • Igen, a gyártó mindenképpen tanácsolja, hogy a matracokat legalább havonta egyszer meg kell fordítani. A matrac egy idő után felveszi a test alakját, ami azért probléma, mert azokon a helyeken, ahol a matrac a legnagyobb terhelést kapja megsüllyedhet és elveszítheti ortopéd tulajdonságát. Akár a matrac két oldalát (kétoldalas matrac esetén mondjuk a H3/H4 oldalt) érdemes váltogatni vagy a szerint is meg lehet fordítani, hogy a fejük és a lábuk hol helyezkedik el. Kérjük ezt mindenképp fogadják meg és tartsák be, mert meghosszabbítja a matrac élettartamát.

Hogyan válasszak matracot?

  • Új matracot szeretne venni? Olvassa el utasításunkat, melynek segítségével megfelelő matracot választhat franciaágyba vagy egyszemélyes ágyba: Tovább a cikkre.

Lehetséges Önöktől egyedi méretre gyártott matracot rendelni?

Hogyan válasszak gyerekmatracot?

  • Szüksége van tanácsra, hogyan válasszon matracot gyermekének? A webshopunkban található gyerekmatracok a 4KIDS szériából speciálisan a gyermekek igényei szerint lettek kifejlesztve. Ugyanúgy mint a felnőtteknek, a gyermekeknek is különböző matracok felelnek meg. A matrac választását a gyermekek kora határozza meg. Tovább a cikkre

Milyen matrachuzatot válasszak?

  • A matracaink többségénél többféle matrachuzat közül választhat: Premium Jersey 3D, Aloe Vera Health, Silver Care, Bamboo... Részletes információkat talál az alábbi linkre kattintva.

Milyen matracot válasszak? Standard, Premium, Exclusive

  • Minden kínálatunkban szereplő matrac különbözik a felhasznált anyagok minőségét, a gyártási folyamatot vagy a huzat anyagát tekintve. A felhasznált anyagoktól függ a matrac élettertama, minősége és ára. Minél jobb minőségű egy matrac, annál hosszabb az élettartama. Ezért széles matrackínálatunkat most három minőségi kategóriába soroljuk: STANDARD, PREMIUM és EXCLUSIVE. Ezzel is szeretnénk megkönnyíteni, hogy ki tudja választani az Önnek legjobban megfelelő matracot.
  • STANDARD – alap matracok
  • PREMIUM – minőségi matracok tartós anyagokból
  • EXCLUSIVE – a legjobb minőségű matracok a leghosszabb élettartammal
  • Tovább a cikkre.

Hány év jótállás van a matracokra?

  • A matracokra vonatkozik az általános törvényileg adott 2 éves jótállás, amennyiben másképp nincs feltüntetve. A két éves jótállás az egyedi méretre gyártott matracok esetében is érvényes.

Eltérhet a matracok mérete a leírásban szereplőtől?

  • A weboldalunkon szereplő matracokon kisebb méretváltozások lehetnek - különösen a matracok magasságában(a matrac magassága a közepén mérendő, nem pedig a szélén!), ahol a standard eltérés +/- 1 cm lehet. Ez az eltérés nem jelent gyártási hibát, és nem csökkenti a termék minőségét.

Miért van kellemetlen szaga a matracnak?

  • A kicsomagolás után a matracot jól szellőztetett helyen kell hagyni "pihenni". A kínálatunkban szereplő matracokban felhasznált anyagok a szigorú biztonsági előírásokkal összhangban vannak legyártva és tanúsítvánnyal ellátottak. Némely anyagnak (mint pl. latex) jellegzetes illata van, amely természetes tulajdonság, idővel elillan.

Szükséges a matracokat szellőztetni?

  • Igen, legalább havonta egyszer érdemes felemelni a matracot és hagyni pár órán át szellőzni.

Miért jobb két matrac mint egy?

  • Ha matracot szeretnének venni a franciaágyba, megéri átgondolni a matrac méretét. Két lehetőség közül választhat, melynek előnyei és hátrányai is vannak. A nagy méretű ágyba tehet egy nagy egészségügyi matracot, vagy két kisebb 1+1 matracot helyezhet, melyek közösen kitöltik a fekhelyet. Olvassa el, melyik lehetőség a legmegfelelőbb az Ön számára: További információk

Miért nem olyan színűek a rétegek a matracban, mint a képeken?

  • A matracban lévő hab színe a képeken csak az áttekinthetőség végett ábrázolt, a matrac egyes rétegeinek illusztrálására szolgálnak, nem muszáj megegyeznie a felhasznált hab eredeti színével. A színbeli különbség a matrac tulajdonságait nem befolyásolja.

Bolyhosodik a matrachuzat, mit tudok tenni?

  • A bolyhozódás a matrac használatának természetes jele, nem reklamálható.

Van valahol bemutatótermük vagy üzletük, ahol meg tudom nézni termékeket?

  • Sajnos nincs, a matracokat csak online lehetséges megvásárolni és sajnos egyenlőre bemutatótermünk sincs, ezért élőben nem tudják megnézni a termékeket.

Reklamációval és áru visszaküldésével kapcsolatos kérdések:

Probléma van a termékkel. Mit tudok tenni?

  • Amennyiben bármiféle probléma merülne fel, kérem jelezze a reklamációs sablonunkon keresztül, amelyet ITT megtalál. Be kell írni a rendelése számát, minél részletesebben leírni a problémát és képeket mellékelni. Igyekszünk minél gyorsabban orvosolni a problémáját.

A termékkel nincs probléma, de vissza szeretném küldeni.

  • Amennyiben csak meggondolta magát és a terméknek egyébként nincs hibája 14 napon belül vissza lehet küldeni, ebben az esetben kérem töltse ki az Áru visszaküldése sablonunkat. Visszaküldéskor a visszaszállítás költsége mindig a vevőt terheli. Visszaküldéskor választhat a futárszolgálatok közül: https://www.futarlista.hu/ vagy igénybe veheti a mi szolgáltatásainkat. Ennek díjszabását itt találja: Szállítási díjszabás.

Hiányosan kaptam meg a terméket, nem a megfelelő terméket kaptam meg, hiányzik egy doboz. Mi a teendőm?

  • Amennyiben véletlenül nem kapta meg a teljes árut, esetleg más árut kapott, vagy valami hiányzik a megrendeléséből, kérjük töltse ki a reklamációs sablonunkat, amelyet ITT megtalál. Amennyiben a termék valamelyik része hibás vagy hiányzik, kérem a szerelési útmutatón jelölje be és küldje el a képet, vagy a termékről készítsen képet. Igyekszünk a lehető leggyorsabban orvosolni a problémát. Kérjük, ha olyan terméket kapott, amely nem egyezik a rendelésében szereplő megrendelt termékkel, akár színben, akár bármilyen más módon, esetlegesen sérült vagy hiányos, a terméket NE SZERELJE ÖSSZE és ne hajtson végre rajta MECHANIKAI változtatásokat!

Visszaküldhetőek az egyedi, méretre gyártott termékek?

  • Az egyéni megrendelésre készült termékeket előre ki kell fizetni. Az ilyen megrendelést legkésőbb 48 órával a rendelés leadása után tudja csak törölni. Ezeket a termékeket nem lehet visszaküldeni, mivel egyéni, nem standard méretben készültek és ezekre külön feltételek vonatkoznak a törvény szerint.

Bolyhosodik a matrachuzat, mit tudok tenni?

  • A bolyhozódás a matrac használatának természetes jele, nem reklamálható.

Véletlenül rossz méretű matracot/terméket rendeltem. Mit tudok tenni?

Abban az esetben, ha több matracot is vásárol tőlünk, legyen szó ugyanarról vagy másfajta típusról, a matracok színe, struktúrája, és összevarrási technikája bizonyos mértékig eltérhet.

Nem minősül fogyasztónak a cég vagy egyéni vállalkozás. Az elállási jogot fogyasztóként kizárólag magánszemélyek gyakorolhatják. Cégként nincs lehetőség elállásra.

Fizetéssel kapcsolatos kérdések:

Milyen fizetési lehetőségek közül tudok választani?

  • 3 féle fizetési mód közül választhat: banki átutalás, online bankkártyás fizetés (GoPay) vagy utánvétel (550 Ft). Részletesebben: ITT olvashat róla.

Tudok a futárnál bankkártyával fizetni?

  • Igen, lehetséges a futárunknál a bankkártyás fizetés.

A terméket megkaptam, de számlát nem mellékeltek. Mikor kapom meg?

  • Amennyiben utánvételes fizetést választott a végszámlát csak akkor állítjuk ki, amikor az összeg megérkezik a bankszámlánkra vagy átutalásra kerül a futárszolgálattól. Ez maximum egy hetet vesz igénybe. Ezt követően e-mailben fogjuk elküldeni a számlát.

Kérnek előleget rendeléskor?

  • Előleget nem szoktunk kérni, vagy előre kifizeti az egész összeget vagy utánvétellel fizet a termék átvételekor.

Részletre is tudok vásárolni?

  • Sajnos részletfizetésre nincs lehetőség.

Félek a terméket előre kifizetni. Bízhatok Önökben?

  • Igen, nyugodtan megbízhat bennünk. Internetes üzletünk már 8 éve sikeresen működik Szlovákiában, Magyarországon pedig 2 éve vagyunk jelen. Ez alatt az idő alatt több ezer elégedett vásárló bizalmát nyertük el. Ugyanolyan standard fizetési módokat kínálunk, mint a többi internetes webáruház (GOPAY, Banki átutalás, Utánvétel). A rendelését kifizetheti előre, de utánvételes fizetést is választhat, amennyiben ezt találja biztonságosabbnak. Amennyiben már megrendeléskor kifizeti a megrendelt terméket és a kiszállításkor valaki más veszi át Ön helyett, nem kell azon aggódnia, hogy elegendő készpénz legyen otthon.

Nem sikerült a GoPay-es fizetés. Most mi a teendőm? A rendelés sem véglegesítődött?

  • Amennyiben nem sikerült a kártyás fizetés a rendelés attól még leadásra került. Nem kell újra megrendelnie a terméket, elég ha csak ír nekünk egy e-mailt (info@wilsondo.hu) arról, hogy nem ment át a fizetés. Ki tudjuk küldeni még egyszer a GoPay fizetési kaput, amelyen keresztül újra el tudja indítani az utalást, vagy át tudjuk állítani utánvételre vagy banki utalásra. Attól függően, hogy mit szeretne.

Szállítással kapcsolatos kérdések:

Mennyi a matracok szállítási ideje:

  • A weblapunk szinkronban van a raktárunkkal, ezért pontosan mutatja a raktárkészletet. Amennyiben azt írja ki a matrachuzat kiválasztása után, hogy RAKTÁRON 48 órán belül kiszállítjuk, a matracot ezen időintervallumon belül meg fogja kapni. Ezeket a matracokat a GLS futárszolgálat szállítja. A 180x200 és a 200x200 cm matracokat egy másik futárszolgálat kézbesíti, ezeknek a szállítási ideje kicsit hosszabb. Amennyiben több terméket is választ és a garantált "48 órán belül kiszállítjuk" felirattal ellátott matrac mellé választ egy ágyat, esetleg egy nagyobb terméket, akkor már nem érvényes rá a 48 órán belüli kiszállítás, mivel így már a saját autónkkal kell, hogy kiszállítsuk. Amennyiben a matrac NINCS raktáron a honlap kiírja a szállítási idejét, amely a matracok esetében 5-10 munkanap vagy 7 munkanap matractól függően. Ezeket a matracokat meg kell rendelnünk a gyártótól.

A termék, amit kiválasztottam raktáron van. Miért nem szállítják ki azonnal?

  • Azért, hogy a lehető legalacsonyabb szállítási díjat tudjuk Önnek biztosítani, és biztosak lehessünk abban, hogy a termék biztonságban eljut Önhöz, a saját sofőrünkkel szállítjuk ki a nagyobb termékeket. Néhány kisebb és könnyebb terméket (mint például a matracok 140x200 cm-ig, lepedők...) futárszolgálattal is küldünk. A nagyobb és nehezebb csomagok kiszállítása, mint például a nagyobb matracok vagy a bútorok, költségesebb és logisztikailag nehezebb feladat. Ezeknek a termékeknek a szállítási ideje többnyire 5-10 munkanap. Némely futárszolgálat nem is vállalja ezen termékek szállítását. Ezért szállítjuk ezeket a saját sofőrjeink segítségével, akik biztonságban eljuttatják a termékeket Önhöz. Nekik logisztikailag előre megtervezik az utakat, és többnyire minden nap Magyarország bizonyos részeire viszik az árut.
  • A budapesti kiszállítás többnyire mindig hétvégén történik!

A terméket felhozzák egészen a lakásba?

  • A terméket általában az első zárható ajtóig visszük. A lakásba szállítás egy extra szolgáltatás, amelyért külön kell fizetni a sofőrünknél. Az összege függ az emeletek számától és a termék súlyától.
  • Részletes információkat itt talál.

SMS-t kaptam Önöktől a szállítási időpontot illetően. Válaszolnom kell rá?

  • Nem! Amennyiben megfelelő az időpont, nincs is más dolga, mint várni a futárunk érkezését. Amennyiben NEM felel meg Önnek az időpont, kérem keressen bennünket e-mailben: info@wilsondo.hu vagy telefonon: +36 1 701 1776.

Amennyiben nem megfelelő nekem a kiszállítási időpont törlődik a rendelésem?

  • Természetesen a rendelés nem törlődik, automatikusan bekerül a következő szállítási körbe 5-10 munkanapon belül.

A nap folyamán egyáltalán nincs időm, munkában vagyok vagy tornázni járok. Ki tudják nekem szállítani a terméket egy konkrét időpontban?

  • Sajnos ez nem lehetséges. Amennyiben már előre tudja, hogy nem lesz otthon az általunk megadott kiszállítási időpontban, esetleg kérjen meg egy másik személyt (szomszédot, nagyszülőt, ismerőst, ...), hogy vegye át Ön helyett a terméket. A matracok és a bútorok igen nehéz termékek, ezért a szállításuk is elég költséges és logisztikailag nehezen megoldható. Ezért, hogy a kiszállításért ne kelljen Önnek több tízezer forintot fizetnie, ami néha több lenne, mint az egész megrendelés összege, ezért saját sofőrjeink segítségével juttatjuk el ezeket a termékeket Önhöz. A sofőrök utai logisztikailag gondosan meg vannak tervezve, ezért ettől sajnos nem tudnak eltérni.

Tetszik a kínálatuk, de félek internetről bútort rendelni. Mi történik, ha szállítás során sérül a termék?

  • Nagyon ügyelünk arra, hogy termékeinket biztonságban Önhöz juttassuk. Fontos nekünk, hogy a termék kifogástalan állapotban érkezzen meg Önhöz. Amennyiben könnyebb küldeményről van szó, amelyet futárszolgálattal küldünk, alaposan becsomagoljuk. A nagyobb és nehezebb árut már saját autónkkal szállítjuk ki, hogy biztosak legyünk abban, hogy nem sérül kiszállítás során és hogy a szállítási díj is baráti legyen. Azonban, ha mégis valami történne a termékkel a szállítás során, kérjük azonnal jelezze felénk a reklamációs sablonunkon keresztül fényképekkel dokumentálva.